Sunday, January 19, 2014

Poncho

Recently I'm knitting a lot for my baby boy, forgetting to make something for my daughter. I have to change this before she notices it ;) as she will get jealous. I was thinking about a bolero, but I still didn't decide. For now I'm working on a vest for myself.

It started to get colder and colder outdoors so I was pushed to knit something warm for my son, as everyone has a jacket but him. I found a simple pattern at Lion Brand Yarn and with a thick yarn and big needles I've knitted this simple poncho. It took me one day to knit it and a part of another to finalize and add a lining.

*****

Ostatnio robótkowo faworyzuję mojego synka ;) muszę to zmienić zanim córa się zbuntuje. Póki co dziergam kamizelkę dla siebie, ale po niej będę musiała wydziergać coś dla niej. Myślałam o bolerku, ale jeszcze się zastanowię.

Narastające zimno na dworze spowodowało, że na szybko musiałam wydziergać coś ciepłego dla mojego maluszka. Wszyscy mają kurtki, a on biedny tak bez niczego, w kocyk tylko zawijany. Znalazłam prosty wzór - duże druty i gruba włóczka - i poszło jak z płatka. Zajęło mi to jeden cały dzień, plus drugiego dnia małe poprawki i wszycie podszewki.

Wzór: Lion Brand Yarn


4 comments: